Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Academic Advisory Council
Contact
Search
navigation.register
navigation.login
Home
/
Archives
/
Vol. 1 No. 1 (2017): Pedagogical Horizons 1(1), 2017
Vol. 1 No. 1 (2017): Pedagogical Horizons 1(1), 2017
Published:
2017-12-04
Full Issue
Pädagogische Horizonte 1(1) (Deutsch)
Editorial
Editorial
Emmerich Boxhofer, Martin Kramer
vii-ix
pdf (Deutsch)
Educational Science – articles
Wege zu einer ökologisch, sozial und wirtschaftlich nachhaltigen Hochschulkultur
Begleitende Evaluierung zur Implementierung der Programme ÖKOLOG und PILGRIM an der Privaten Pädagogischen Hochschule der Diözese Linz
Beatrix Maria Hauer, Johannes Reitinger
1–17
pdf (Deutsch)
Förderung des Berufsethos durch VaKE (Values and Knowledge Education) in der Ausbildung von Lehrpersonen
Alfred Weinberger, Jean-Luc Patry, Sieglinde Weyringer
19–42
pdf (Deutsch)
Supervision und Schule – ein glückliches Paar?
Theoretische Hintergründe und zentrale Ergebnisse einer Erkundungsstudie zu Wirkung und Auswirkung von Supervision im pädagogischen Kontext.
Franz David Ketter, Sabine Benczak
43–62
pdf (Deutsch)
Lehrerfortbildungsformate und Nachhaltigkeit
Überlegungen am Beispiel einer Evaluation des Lehrgangs Mädchen in die Technik/ Jungen in die Pädagogik (MiT/JiP)
Katharina Musil
63–82
pdf (Deutsch)
Gruppendynamische Besonderheiten am Beispiel von Projektarbeiten in der Sekundarstufe
Michaela Tscherne
83–102
pdf (Deutsch)
Educational Science – short papers
Nachhaltigkeit durch "maßgeschneiderte" partizipatorisch entwickelte Fortbildung
Evaluierungsergebnisse eines Pilotprojektes im SCHILF-Format
Maria Gillhofer
103–122
pdf (Deutsch)
learning counseling
learning counseling
Ursula Svoboda, Ute Vogl
123–137
pdf (Deutsch)
Deutsch
Brigitta Panhuber
139–153
pdf (Deutsch)
Klassenvorstandstätigkeit im Wirkungskreis der modernen Schule
Klassen leiten und begleiten
Maria Gillhofer
155–168
pdf (Deutsch)
Scientific Discipline & Subject Didactics – articles
The Process of Reframing Music Education at the University of Education Linz
Albin Waid
169–190
pdf (Deutsch)
Language education in social studies and science instruction
Ein Pilotprojekt in der Lehrer/-innenbildung der Privaten Pädagogischen Hochschule der Diözese Linz
Gudrun Kasberger, Anke Hesse
191–209
pdf (Deutsch)
Perspektiven von Lehramtsstudierenden auf „DaZ“
Eine Pilotstudie zum Umgang mit DaZ, Sprachbewusstheit und Diversität in der Lehramtsausbildung
Gudrun Kasberger, Danièle Hollick
211–230
pdf (Deutsch)
language in instruction - language for instruction
language awareness and linguistic competences in university teaching
Martina Müller
231–249
pdf (Deutsch)
Some Food for Thought
A critical analysis of some very common didactic practices and ill-founded teaching beliefs on the basis of sociolinguistics and state-of-the-art language acquisition theories
Markus Wiesinger
251–267
pdf (Deutsch)
Synergies between L1 and L2 and their Practical Implications for the EFL Classroom
Markus Wiesinger
269–284
pdf (Deutsch)
Didactic, Linguistic and Intercultural Benefits of Mutual Teaching Placements in the UK and Austria
Markus Wiesinger, Marlene Bauer, Gudrun Keplinger, Simone Schauer, Thomas Schöftner
285–304
pdf (Deutsch)
Scientific Discipline & Subject Didactics – short papers
M-Arts: Eine Brücke zwischen Mathematik und Kunst
Barbara Kimeswenger
305–316
pdf (Deutsch)
Fingerrechnen ≠ Fingerrechnen
Erläuterungen zu zielführender Fingerverwendung beim Aufbau numerischer Kompetenzen im mathematischen Erstunterricht
Christina Elisabeth Konrad, Marlene Lindtner
317–327
pdf (Deutsch)
The reading workout "Picobello " for kids in primary school
Eva - Maria Hofer
329–339
pdf (Deutsch)
Inclusive learning settings in artistically-oriented handicraft lessons of primary school
A risk or a chance?
Julia Hasenberger
341–353
pdf (Deutsch)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Language
Deutsch
English