Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Academic Advisory Council
Contact
Search
navigation.register
navigation.login
Home
/
Archives
/
Vol. 4 No. 2 (2020): Pedagogical Horizons 4(2), 2020
Vol. 4 No. 2 (2020): Pedagogical Horizons 4(2), 2020
Published:
2020-12-02
Full Issue
PDF (Deutsch)
Editorial
Editorial
vii–x
PDF (Deutsch)
Educational Science – articles
Problematising early career teacher cognition and its impact on pedagogic positioning in the teaching and learning of modern foreign languages in secondary schools
Mike Lynch
1–24
PDF
The challenge of teaching in higher education: Training novice lecturers
Eliezer Yariv, Hadas Shelly-Huber
25–44
PDF
Das Esser'sche Integrationsmodell und seine Auswirkung auf das Salzburger Landesintegrationskonzept 2008
Manfred Oberlechner
45–56
PDF (Deutsch)
"Being a Teacher is Somehow Marked by Contradictions Somewhere"
A Longitudinal Study of Subjective Theories on Teaching in Inclusive Classrooms
Ann-Christin Faix
57–80
PDF (Deutsch)
StiA - Studierende im Aufbruch
An initiative for autonomous learning and the experience of self-efficacy
Ute Vogl, Harald Reibnegger
81–104
PDF (Deutsch)
Schlüsselrolle Schulpraktika – Vergleich der Studierendenselbstwirksamkeit und der Wirksamkeitseinschätzung in den Pädagogisch-praktische Studien im Kontext der Einführung der Pädagog*innenbildung Neu an der PH Wien
Claudia Kaluza, Bernhard Schimek, BS, Georg Lauß, Gabriele Kulhanek-Wehlend
105–120
PDF (Deutsch)
Supervision im pädagogischen Kontext als Anknüpfungspunkt für organisationales Lernen
Motive und wahrgenommene Wirkungen
Harald Reibnegger, Elisabeth Oberreiter, Bernhard Mittermayr, Birgit Kremsmayr
121–152
PDF (Deutsch)
observe-interpret-shape: Evaluation of a model for school development
153–168
PDF (Deutsch)
Scientific Discipline & Subject Didactics – articles
Das ICH im GEDICHT finden.
Der Umgang mit Heterogenität als Lernaufgabe in der Auseinandersetzung mit lyrischen Texten im Rahmen eines inklusionssensiblen Unterrichts
Sonja Schiebl
169–186
PDF (Deutsch)
Celebrations mit children within religious education
Ein Beitrag zu einer subjektorientierten Religionspädagogik
Monika Wagner
187–202
PDF (Deutsch)
Untersuchung des Inventars zu den Grunderfahrungen des Informatikunterrichts auf Messinvarianz zwischen Lernenden mit und ohne besuchten Informatikunterricht und Schülerinnen und Schülern
Andreas Kiener
203–220
PDF (Deutsch)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Language
Deutsch
English