Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Academic Advisory Council
Contact
Search
navigation.register
navigation.login
Home
/
Archives
/
Vol. 2 No. 1 (2018): Pedagogical Horizons 2(1), 2018
Vol. 2 No. 1 (2018): Pedagogical Horizons 2(1), 2018
Published:
2018-06-18
Full Issue
Pädagogische Horizonte 2(1) (Deutsch)
Editorial
Editorial
Emmerich Boxhofer, Martin Kramer
vii–viii
PDF (Deutsch)
Educational Science – articles
What Prerequisites do Teacher Trainees have for their Studies?
A Competence Analysis Using the Aptitude Assessment Procedure PArcours
Martina Hechinger
1–22
PDF (Deutsch)
Die WaLeKo-Studie
Die Wahrnehmung von Lehrer/-innenkompetenzen im Kontext von Neugierde, Belastung und Persönlichkeitsmerkmalen
Gabriele Zehetner, Emmerich Boxhofer
23–46
PDF (Deutsch)
Zur Bedeutung von Supervision als integraler Bestandteil in Masterstudiengängen
Studie am Interuniversitären Kolleg für Gesundheit und Entwicklung
Michaela Gugler, Christian Huber, Christian Endler, Danièle Hollick
47–62
PDF (Deutsch)
Klassenführungshandeln aus der Perspektive von Schüler/-innen und Lehrer/-innen
Erfolgreiche Klassenführung – kongruente Sichtweisen – blinde Flecken
Harald Reibnegger, Ernst Nausner
63–82
PDF (Deutsch)
Schlüsselstrategien erfolgreicher Klassenführung in der SEK I – Was macht den Unterschied?
Ernst Nausner, Harald Reibnegger
83–106
PDF (Deutsch)
Educational Science – short papers
Innovative Grading at the Private University College of Teacher Education of the Diocese of Linz
Vision Statement of the Interest Group Innovative Grading
Johannes Reitinger, Alfred Weinberger, Ursula Svoboda, Ernst Nausner, Ute Vogl, Wolfgang Bachl, Marlene Bauer, Emmerich Boxhofer, Veronika Grabner, Franz Keplinger, Cornelia Kittinger, Bernhard Kitzmüller, Anna Neulinger, Clemens Seyfried, Elke Wöss
107–112
PDF (Deutsch)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Language
Deutsch
English